Färgstarka människor - mina idoler!

Igår funderade jag mycket på färgstarka människor, dom som gör

Saker som man blir imponerade av dom som färgar av sig på andra.

Dom som får många att lyssna och dom som får andra människor

Intresserade eller kanske rent av mer taggade på livet.

Sen då motsatsen - Dom osynliga..

Om man knappt märker, dom som inte riktigt har ett liv,

Som bara sitter hemma, hemmasittarna.

Det är ju också ett liv men är det ett roligt liv?

Jag själv kan ju bara se det från min synvinkel och

Människor som är nöjda med att bara sitta hemma och

Knappt göra någonting, dom är så sjukt ointressanta för mig!

Alla måste ha något intresse!

Och då menar jag inte att ligga i soffan och läsa en bok!

Eller ligga hemma och kamma hunden eller katten!

Det känns så tafatt på nåt sätt som om man inte

Riktigt orkar bry sig.

Jag skulle aldrig klara av att ha en sån människa nära mig,

Som är så jämt alltså, visst att man kan ha perioder!

Jag menar dom som ALLTID lever så.

Det går så fet bort!


Varför gör man så emot sig själv?

Varför bara låta andra komma på saker som

Man ska göra? Man måste ju ha någon

Sorts fantasi själv för att överleva!

Man kan ju inte själv tycka att man är

En spännande och rolig människa, och bara

Tanken av hur andra uppfattar en är ju skrämmande!


Jag älskar att bli färgad av andra människor,

Suga i min information och lärdom av

Många andra, Och att sysselsätta mig hela tiden

Gör ju livet så mycket mer spännande!

Testa på nya saker, vad kan man förlora?

Jag önskar själv att jag var mer färgstark,

Men känner även att jag har lätt att få folk att

Lyssna på vad jag säger och bli intresserade!

Men man kan alltid bli bättre!

Det jag vill komma fram till är nog,

Våga mer, våga visa vem just du är och

Se inte andras tankar och värderingar mindre värda!

Ta lärdom av dom istället!


Det bästa av allt, Man är aldrig fullärd!


Kommentarer
Postat av: Mr Niceass

Tjaa, fast du vet ju med handen på hjärtat att det är jag som är den bättre av oss två ;) Det vet både du och jag!



Det är väl lite si och så med damerna här måste jag säga. Generellt är det mycket sämre kvalitet än vad det är i sthlm! Men ribban sänks nog sakta men säkert per automatik.



Annars är allt toppen här, mycket härliga människor. Fast har mest lärt känna andra utbytesstudenter. Amerikanarna är lite knepigare..fast det blir nog bättring på det snart.



Vad är det för jobb föresten?



Ha det toppen!



Kram

2009-02-04 @ 04:56:15
URL: http://inthebigapple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0